Kirjoitin
viikko sitten terveysasemamme tilanteesta. Huolestumiseeni oli aihetta, sillä
aseman lääkäritilanne oli talven aikana todella huono.
Asioin
tänään äitini kanssa omalla terveysasemallamme. Saimme todella hyvää palvelua.
Joten nyt on kiitoksen paikka.
Pistäytyessäni
äitini luona aamulla, hän valitteli huonoa vointiaan. Kysyin, tarvitseeko hän lääkäriä.
Tähän hän totesi: ”En tiiä jos vaikka”. Ota tuosta vanhan savolaisen vastauksesta
nyt selvää.
Ajelin
varmuuden vuoksi terveysasemallemme kysäisemään vastaanottoaikaa.
Virallisestihan se olisi pitänyt tehdä ilmeisesti Ensineuvon kautta. Kun olen
tottunut asioimaan yksinkertaisella ja vanhanaikaisella tavalla, niin toimin
näin. Anteeksi vain Ensineuvo ja sen luojat.
Asemalla
hoitajalta kysäisin vielä varmuuden vuoksi, saisinko varattua ajan lääkärille
tiskiltä vai pitääkö soitella jonnekin. Ystävällinen henkilökunta totesi, että homma
hoituu tätäkin kautta.
”Tänään
olisi päivystysaika kello 11.15”. Käykö se, hoitaja kysäisi?
Reilun
tunnin kuluttua olimme jo lääkärin vastaanotolla. Äitini sai erinomaista ja
asiantuntevaa hoitoa. Pitkästä aikaa minulle tuli tunne, että nyt meillä on
todella lääkäri Hirvensalmella.
Sain myös
kuulla, että terveysasemallamme on 8/24-lääkäri ainakin heinäkuun loppuun.
Erinomaista ja kiitos Tero Eklund hyvästä palvelusta. Toivon, että viihdyt Hirvensalmella.
Kuten jo
aiemmin totesin, olen ehkä vanhanaikainen ja -tapainen. Ajanvaraus ”luukulta”
ilman neuvovia välikäsiä ja aika lähes saman tien lääkärille. Näin minusta
terveyspalvelujen tulisi toimia – ainakin meillä Hirvensalmella. Kiitos vielä
kerran.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti